כל מי שרוכש היום מדפסת, לשימוש ביתי או למשרד רוצה לקבל מהמוצר כמה שיותר בכמה שפחות כסף… מדפסת לייזר עונה על צרכים אלו, שהרי זו מדפסת משולבת ובמרבית מדפסות לייזר תקבלו את רוב היישומים כמו צילום, סריקה ופקס.

מהי מדפסת לייזר?

מדפסת לייזר מבוססת על שימוש בקרן לייזר כאחד מהשלבים המרכזיים בפעולת ההדפסה. המדפסת הומצאה בזירוקס פארק בשנת 1969 ע”י גרי סטארקוות’ר. עם השנים, השתכללו מדפסות הלייזר ושודרגו, והפכו לפופולריות ומבוקשות מאוד בשוק. מחירן יורד משנה לשנה. אחד היתרונות של מדפסת הלייזר היא קודם כל מהירות ההדפסה אשר נמדדת לפי מספר דפים שהודפסו בדקה.

במדפסות לייזר, מהירות ההדפסה גבוהה יחסית לשאר המדפסות

איכות ההדפסה חשובה בהחלט ובמדפסות לייזר הנתון הבולט ביותר הוא הרזולוציה אשר קובעת את חדות ההדפסה ורמת הפירוט. במדפסות לייזר, איכות ההדפסה גבוהה מכיוון שאיכות הרזולוציה גבוהה.

חשוב שהמדפסת תהיה נוחה לשימוש ולתפעול. מדפסות לייזר ברובן מגיעות עם ממשק משתמש הכולל שימוש דרך מחשב וככל שהיא יותר משוכללת תכלול בתוכה פונקציות רבות יותר. חלק מהמדפסות לא דורשות שליטה ותלות דרך מחשב אלא מצוידות בכפתורים ולחצנים ואף מסך LCD  שנותן שליטה על הפונקציות השונות כגון מעקב אחר מצב ההדפסה, מצב הטונר, תקלות, סוג וגודל הנייר, איכות ההדפסה ועוד.

בבחירת מדפסת לייזר, יש לקחת בחשבון גם את מהירות המעבד אשר משפיעה על מהירות ההדפסה. ככל שהמעבד מהיר יותר המדפסת תעמוד בעומסים גבוהים יותר וכמובן תדפיס במהירות גבוה יותר. אם השימוש במדפסת מיועד לשימוש ביתי כמעט ואין צורך להשקיע סכומים נוספים על מעבד חזק. בחירת מעבד חזק יותר רלוונטית למשרדים ומקומות בהם השימוש במדפסת נעשה בתדירות גבוהה.

לא משנה אם אתה במשרד או בבית, אתה בטח לא רוצה לשמוע את הרעש שמפיקה המדפסת, לכן גם בבחירת מדפסות לייזר יש לבדוק מה מידת עוצמת הרעש של המדפסת. לדוגמא, מדפסת שנחשבת שקטה היא כזו שלא עולה מעל ל 50 דציבל במד הרעש.

לפני בחירת מדפסת לייזר, יש לקחת בחשבון את כל השיקולים, כגון: תקציב, למי מיועדת המדפסת ולאיזה שימוש, מהם סוגי ההדפסה העיקריים – האם מסמכי טקסט, גרפיקה צבעונית, תמונות?
היכן למקם את המדפסת? יש לקחת בחשבון את הגודל והמשקל.
בדקו יש לכם אחריות למדפסת לייזר ל -3 שנים לפחות.

המאמר נכתב על ידי חברת 3dfactory מדפסות תלת מימד.