חומרי גלם למדפסות תלת מימד - המדריך המלא - 3D Factory
הדפסות תלת מימד - 3D Factory
צרו קשר עם הדפסות תלת מימד

חומרי גלם למדפסות תלת מימד - המדריך המלא

בית / בלוג / חומרי גלם למדפסות תלת מימד – המדריך המלא

הדפסת מודלים שונים בתלת מימד מתאפשרת באמצעות חומרי גלם למדפסות תלת מימד ביתיות ותעשייתיות כאחד. במאמר שלפניכם, תוכלו למצוא את המדריך המלא לכל סוגי החומרים המיועדים למדפסות תלת מימד.

סוגי חומרים למדפסת תלת מימד

PLA ( POLYACTIC ACID)

חומר גלם למדפסת תלת מימד מסוג פולימר תרמו פלסטי על בסיס תירס. חומר גלם זה נחשב לנפוץ ביותר בתעשיית הדפוס בתלת מימד וזאת לנוכח העובדה שהוא מותאם למגוון רחב של עבודות המצריכות עיבוד קל של המודל התלת מימדי. בנוסף, חשוב לציין שחומר גלם זה מאפשר ייצור מודלים חלקים ומבריקים ברמת דיוק ורזולוציה גבוהה. סיבה נוספת לכך ש-PLA נחשב לחומר גלם נפוץ למדפסת תלת מימד טמונה בעובדה שמדובר בחומר גלם המגיע במגוון הצבעים הרחב ביותר, כאשר חלק מהגוונים זוהרים גם בחשיכה.

PLA גמיש

חומר גלם המאפשר יצירת מודלים תלת מימדים המתאפיינים בגמישות גבוהה עד רמה המדמה למודלים שונים המיוצרים מגומי וזאת בניגוד ל-PLA רגיל שאינו מצטיין בגמישותו. באמצעות חומר גלם זה ניתן להדפיס ולייצר גלגלים למודלים של מכוניות, צעצועים שונים, תבניות גמישות ועוד.

חומר גלם PLA

ABS (ACRYLONITRILE BUTADIENE STYRENE)

חומר גלם של מדפסת תלת מימד מסוג פולימר תרמו פלסטי על בסיס נפט. חומר גלם זה מאפשר ייצור מודלים עמידים בעלי משקל ובעלי גמישות מועטה בהשוואה למודלים המיוצרים באמצעות PLA.  על אף היתרונות היחסיים של ה-ABS כחומר גלם למדפסת תלת מימד הוא אינו נחשב לחומר גלם נפוץ במדפסות ביתיות מכיוון שהוא מבוסס על נפט ולכן משתחררים אדים בעת המסת החומר במדפסת.

חומר גלם ABS

PET (POLYETHYLENE TEREPHTHALATE)

חומר גלם המצוי זה עשרות שנים בתעשיית בקבוקי השתייה. חומר גלם למדפסת תלת מימד מסוג PET משמש בעיקר ליצירת מודלים ללא תמיכה וזאת לנוכח העובדה שמדובר בחומר גלם המתאפיין בעמידות וקשיחות אף על משקלו הסגולי הקל יחסית. חומר גלם זה אושר גם על ידי ה-FAD (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) לצורך ייצור כלי אוכל ומטבח בתלת מימד. חומרי גלם מסוג PET מקנים מראה קריסטלי למודלים התלת מימדים, כאשר לצרכי שמירה של מראה צלול יותר של המודל מומלץ לעבוד ברזולוציות שכבה עבות יותר בהשוואה לחומרי גלם אחרים.

צהוב כהה

TPE  (THERMOPLASTIC ELASTOMER) 

חומר גלם למדפסת תלת מימד המתאפיין באלסטיות גבוהה בהשוואה לחומרי הגלם המופיעים לעיל, כאשר המודלים המיוצרים באמצעות חומר גלם זה הם בעלי מרקם הזהה למרקם של סיליקון. בשל כך, מודלים בתלת מימד המיוצרים באמצעות TPE הינם מודלים בעלי יכולת ספיגת זעזועים גבוהה.

אדום

חומרי גלם למדפסות תלת מימד נוספים

חומרי גלם למדפסות תלת מימד נוספים כוללים חומרי גלם המדמים חומרים שונים כגון: עץ, נחושת, במבוק, ברונזה, פליז וחומרים נוספים. חומרי גלם אלו משלבים בתוכם כ-70% שבבים מחומר הגלם אותו הם מדמים ו-30% של פולימר תרמו פלסטי על בסיס תירס (PLA).

3D Factory

פרטי התקשרות

טל: 03-6127789

מייל: info@3dfactory.co.il

וואצאפ: 058-6127789

דרך שלמה 65

תל אביב יפו

ישראל

ראשון – חמישי: 9:00 – 17:00

22-23.4.24 – סגור

24-25.4.24 – 09:00 – 16:00

28-29.4.24 – סגור

שאלות?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן