באילו חומר למדפסת תלת מימד משתמשים עבור הדפסת תלת מימד?
הדפסות תלת מימד - 3D Factory
צרו קשר עם הדפסות תלת מימד

באיזה חומר למדפסת תלת מימד משתמשים עבור הדפסת תלת מימד?

בית / בלוג / באיזה חומר למדפסת תלת מימד משתמשים עבור הדפסת תלת מימד?

הדפסה בתלת מימד נרשמה לראשונה כפטנט עוד בשנת 1983 אך רק בשנת 2006 פג תוקף הפטנט והשימוש בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד הפכה לפופולרית ונפוצה יותר בתעשיית הדפוס העולמית וכך גם השימוש בחומר למדפסת תלת מימד. כיום, תוכלו ליהנות כבר ממכונות הדפסה ביתיות המסוגלות להנפיק לכם מודלים שונים, באמצעות טכנולוגיות שונות להדפסות בתלת מימד. יחד עם זאת, קיימים הבדלים מהותיים בין מכונות דפוס ביתיות העושות שימוש בטכנולוגיית זו לבין מכונות דפוס תעשייתיות. אחד מההבדלים נובע בין היתר בגודל תוצרי ההדפסה ובחומרי הגלם השונים בהם משתמשים למטרות הדפסת תלת מימד.

חומרים עבור הדפסת תלת מימד

סוגי החומרים השונים

להלן מידע כללי אודות סוגי החומרים השונים בהם ניתן לעשות שימוש לצרכי הדפסות תלת מימדיות הן באמצעות מכונות הדפסה ביתיות והן באמצעות מכונות הדפסה תעשייתיות:

  • PLA- חומר זה הוא למעשה פולימר תרמו פלסטי המיוצר ברובו מתירס. חומר זה נפוץ בעיקר לצרכי הדפסות עם מדפסות תלת מימד באמצעות מכונות דפוס תעשייתיות והוא נחשב לחומר גלם ידידותי לסביבה. שימוש בחומר גלם זה נפוץ מכיוון שהוא בעל תכונות המאפשרות עבודה יעילה ונוחה יותר, לרבות, חיבור שכבות, יצירת מודלים מדויקים יותר ולנוכח העובדה שהוא מגיע במגוון גדול של צבעים.
  • ABS- חומר זה אומנם זהה ל-PLA (שניהם נחשבים לסוג של פולימר תרמו פלסטי) אך בניגוד אליו הוא מיוצר ברובו מנפט ולא מתירס. חומר זה נחשב לנפוץ אף הוא לנוכח משקלו הקל יחסית ועמידותו הגבוהה. כמו כן, מדובר בחומר גמיש המאפשר פעולות שיוף והחלקה בהתאם לצורת המודל הנדרש עבור הדפסה בתלת מימד. יחד עם זאת, חשוב לציין שחומר זה אינו ידידותי לסביבה מכיוון שהוא מבוסס על נפט ולכן השימוש בו לאורך זמן עלול להזיק לנשימה.
  • PET- חומר זה משמש ליצירת בקבוקי המשקה מפלסטיק אותם אנו מכירים. חומר זה נחשב לחזק יותר בהשוואה ל-ABS ול-PLA ועל אף עמידותו וחוזקו הוא נחשב לחומר גלם במשקל סגולי קל.
  • TPE- חומר זה מתאפיין בגמישות מרבית והוא מאפשר הדפסות תלת מימדיות של מודלים רכים וגמישים. חומר זה ידוע גם ביכולותיו לספוג זעזועים בעת נפילה והוא מתאפיין גם במרקם חלק.

הדפסת תלת מימד חומרים

 

חומר למדפסת תלת מימד – סיכום:

כל החומרים המופיעים לעיל הינם חומרים פלסטיים שבחלקם ידידותיים לסביבה ובחלקם פחות. במידה ואתם מעוניינים ליהנות מהדפסת מודלים בתלת מימד באמצעות חומרים שאינם פלסטיים תוכלו לעשות זאת באמצעות חומרים המדמים עץ, ברוזנה, נחושת, במבוק וכדומה. חומרים אלו מיוצרים ברובם (כ-70 אחוזים מהם) מחומרים המדמים את סוג החומר הרצוי לכם ואילו האחוזים הנותרים הינם חומרי פלסטיים מבוססי PLA ברובם. חומרי גלם אלו נועדו לצורכי הדפסת תלת מימד של מודלים עבים יותר שלאחר הדפסתם ניתן לעבד את החומר ואף לשייף אותו. לחצו למידע עבור הדפסת תלת מימד מחירים

תחום ההדפסות בתלת מימד הולך ומשתכלל מיום וליום ולא רחוק היום בו כל אחד ואחת מאיתנו יוכל לעשות שימוש במכונות דפוס תלת מימדיות ביתיות לצורכי יצירתם של מוצרי צריכה שונים.

 

 

3D Factory

פרטי התקשרות

טל: 03-6127789

מייל: info@3dfactory.co.il

וואצאפ: 058-6127789

דרך שלמה 65

תל אביב יפו

ישראל

ראשון – חמישי: 9:00 – 17:00

27.2.24 – החנות תהיה סגורה עקב הבחירות

שאלות?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן