הדפסות תלת מימד מאז ועד היום (סקירה מקוצרת) - 3D Factory
הדפסות תלת מימד - 3D Factory
צרו קשר עם הדפסות תלת מימד

הדפסות תלת מימד - מאז ועד היום

בית / בלוג / הדפסות תלת מימד – מאז ועד היום

במאמר זה נסקור את המידע אודות הדפסות תלת מימד מאז ועד היום. שיתוף פעולה בין מחשבים ומדפסות תלת מימד מאפשר כיום לייצר דגמים תלת ממדיים. על אף ששיתוף הפעולה הזה נחשב יחסית חדש, יש לו שורשים עמוקים שניתן היה לזהות אותם כבר לפני עשרות שנים. כמו כן, רצוי לקחת בחשבון את השינויים שעוברים על כל תחום ובין היתר גם על הענף של הדפסות תלת מימדיות. השאלה המתבקשת היא מה ההבדל בין הדפסה בתלת מימד אז והיום וכמובן מה צופן העתיד לתחום.

מבחינה היסטורית, המדפסת הראשונה שהצליחה ליישם טכנולוגית ייצור המאפשרת לייצר דגמים תלת ממדיים היישר מתוך המחשב הוצגה כבר בשנת 1983. בזמנו, הדפסות תלת מימדיות דרשו שימוש במכשירים גדולים וגם הוצאות כספיות לא מבוטלות. יתרה על כך, הפטנט שעמד בבסיס הטכנולוגיה היה בלעדי למי שהמציא אותו ורק בשנת 2006 הוא הפך לנחלת הכלל.

מהרגע שתוקף הפטנט על הדפסה תלת ממדית פג, חברות טכנולוגיה בכל רחבי העולם החלו להתחרות על הזכות ליישם ולשכלל אותו. כך למשל בתחילת המילניום ניתן היה לשמוע על מדפסות תלת ממד בקוד פתוח, על פרויקטים ביתיים של מדפסות מוכנות לשימוש ועל שיטות הדפסה שונות.

3D הדפה תלת מימדית

מה ההבדל בין השיטות שבהן משתמשים לטובת הדפסת תלת מימד?

הדפסות תלת מימדיות אפשר לבצע בכמה שיטות. אם רוצים להכיר לעומק את התחום של הדפסות תלת מימד מאז ועד היום, אין ברירה אלא להיכנס לעובי הקורה ולבדוק מה מאפיין כל אחת מהן. בהמשך, ניתן גם לברר לגבי האופן שבו הטכנולוגיות הללו מיושמות במדפסות ביתיות או תעשייתיות.

השיטה הוותיקה ביותר שבה משתמשים על מנת לבצע הדפסות תלת מימדיות מכונה SLA והיא נמצאת בשימוש כבר מעל 25 שנה. בשיטה הזו משתמשים בנוזל שהופך למוצק בעת החשיפה לאור, כמו גם בקרן לייזר או במקרן מסוג DPL כדי למצק את הנוזל שכבה אחר שכבה ועד לדגם שאותו רוצים להשיג.

שיטה נפוצה אחרת מכונה FDM ובה מעבירים חוט פלסטיק דרך ראש הזרקה מחומם. התוצאה היא חוט דקיק שמאפשר לייצר דגם תלת ממדי שכבה אחר שכבה, מה גם שיש מדפסות שעובדות בשיטה הזו על מערכת צירים עם גובה ציר שמשתנה לאחר כל ציור של שכבה מסוימת.

לשם השוואה, שיטת SLS להדפסות תלת מימד מבוססת על לייזר סלקטיבי שמצייר שכבה חדשה בכל פעם – בעוד שיטת SLM מייצגת טכניקה של התכה בעזרת לייזר ושיטת EBM מאפיינת התכה בעזרת אלומת אלקטרונים. כמו כן, יש את שיטת POLLYJET שבה משתמשים באור על סגול כדי למצק נוזל מסוג פוטופולימר ואת שיטת ההדפסה עם גבס שהופכת יותר ויותר שכיחה.

הדפסת תלת מימד חומרים

מה יקרה בדור הבא של הדפסה בתלת מימד?

הצפי כיום הוא להמשך הפיתוח של הטכנולוגיות הקיימות עבור הדפסה בתלת מימד ובעיקר להעברת המשאבים והכספים לטובת ייצור מדפסות תלת ממד ביולוגיות. בעוד יצרניות מדפסות תלת ממד פונות לשוק הפרטי והמסחרי, יש מדענים וגופי אקדמיה שמתמקדים באפשרות להדפיס רקמות תא אנושי.

בשורה התחתונה, סביר להניח שהנושא של הדפסה בתלת מימד עוד בחיתוליו. שווה להמשיך לעקוב כדי להכיר אותו טוב יותר ורצוי גם לנצל את יתרונותיו.

צרו קשר >> הדפסה תלת מימדית בתל אביב – 3DFactory

3D Factory

פרטי התקשרות

טל: 03-6127789

מייל: info@3dfactory.co.il

וואצאפ: 058-6127789

דרך שלמה 65

תל אביב יפו

ישראל

ראשון – חמישי: 9:00 – 17:00

27.2.24 – החנות תהיה סגורה עקב הבחירות

שאלות?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן